Kurumsal İtibar Yönetimi
Kurumsal itibar, bir şirketin ya da markanın, paydaşları üzerinde bıraktığı etkinin ve oluşturduğu algının toplamını ifade ediyor. Müşterileri bir şirketin ürünlerine yoğun ilgi gösteriyor, tedarikçiler bu şirkete ürün ya da hizmet sunmak istiyor, bankalar kolaylıkla finansman sağlıyor, yatırımcılar sürekli bu şirkete yatırım yapıyor, çalışanların iş yapma motivasyonu ve şirkete aidiyeti güçlü ise bu şirketin kurumsal itibarı yüksektir diyebiliriz. Kısa ve uzun vadede değişebilen ve yönetilebilen bir parametre olan kurumsal itibar, şirketlerin etkileşimde bulunduğu tüm kişi ve kuruluşların o şirket hakkında bildiği ve düşündüğü şeylerin tamamını içermektedir.
Bir şirketin kurumsal itibarını ortaya çıkaran çok sayıda etki alanı mevcuttur. Kurumsal itibarını doğru ve sürdürülebilir şekilde yönetmek ve her daim yüksek tutmak isteyen şirketler için şu konuların çok kritik olduğunu söyleyebiliriz:
· Etik değerlere ve standartlara uyum
· Çalışanlara adil ve şeffaf bir çalışma ortamı sunmak
· Yüksek müşteri memnuniyetini önceleyen ve bunu sürekli takip ve analiz eden bir müşteri odaklılık politikası
· Kurumsal sosyal sorumluluk bağlamında sosyal açıdan sorumlu iş uygulamalarına katılım düzeyi
· Sektörel liderlik; bilim ve teknolojide, inovasyonda, kurumsal sürdürülebilirlikte, çevre yönetiminde, sosyal uygunlukla ilgili konularda vs sektöre öncülük etmek
· Her konuda hesap verebilir olmak
· Müşterilere her zaman kaliteli, çevreci, sorumlu ve uygun maliyetli ürün ve hizmetler sunmak; bunun için sürekli ar - ge çalışmaları yapmak
· Dijital platformlarda iyi bir marka yönetimi ile paydaşların nabzını tutmak
Güçlü bir kurumsal itibar her şeyden önce markaya olan güveni artırır. Faaliyet gösterilen sektörlerde ve boy gösterilen platformlarda ve etkinliklerdeki varlığı güçlendirir. Yeni, yeşil ve sorumlu yatırımların çekilmesini sağlar ve bu da beraberinde yüksek bir finansal performas getirir. Olası kriz dönemlerinde (ekonomik krizler ya da içinde bulunduğumuz pandemi süreçleri vs) markanın zarar görmesini ve ekonomik istikrarın sekteye uğramasını önler; ya da en azından bu gibi durumlarda şirketin ayakta kalmasını sağlar. Ve unutmamak gerekir ki böylesine yüksek itibarlı bir kurumla tüm kamu ve özel sektör oyuncuları iş yapmak, ortaklık kurmak ister.
“Büyük güç, büyük sorumluluk ister.” ilkesinden hareketle, her şirketin sahip olduğu itibarı artırmak kadar elde ettiği kurumsal itibarı da doğru bir şekilde yönetmesi gerekir. Aksi takdirde bir kurumun itibarını kaybetmesi basit bir twite, bir karalama kampanyasına ya da bir açıklamaya, verilen bir demece bakar. Kurumsal itibarın ve bu yönetimi doğru bir şekilde yapmak için gerçekleştirilen eylemlerin veya alınan önlemlerin çoğu zaman şirketin cirosundan, istihdam ettiği personel sayısından, piyasaya sunduğu ürün ve hizmetlerden vs çok daha önemli olduğunu belirtmekte fayda var. Peki bu yönetim nasıl yapılmalı?
Kurumsal itibar yönetimi, bir şirketin üretim, insan kaynakları, satış, tedarik zinciri, müşteri ilişkileri, ar - ge vb gibi süreçleri gibi sistematik bir yapıda olmalıdır. Şirketlerde bu yapıyı yöneten, farklı disiplinlerden ve her biri kendi alanında uzman kişilerden oluşan bir ekip olmalıdır. Şirketin kurumsal itibarına yön veren bu ekibin içerik pazarlama, sosyal medya yönetimi, istatistik, halkla ilişkiler vb gibi konularda uzmanlığı bulunmalıdır. Yönetim sürecinde, kurum ve markayla ilgili çok geniş ve derin araştırmalar yapılmalıdır. Şirketin adının geçtiği her yazı, haber, yorum vb gibi unsurlara dikkat edilmelidir. Kurumsal itibara yönelik tüm tehditler tespit edilmeli ve her biri için özel aksiyonlar alınmalıdır. Bu süreçte rakip analizi de çok önemlidir. Rakiplerin gerçekleştirdiği her bir çalışma ayrı ayrı analiz edilmelidir.
Giderek dijitalleşen dünyada kurumsal itibarın büyük oranda dijital mecralar aracılığıyla yönetildiği gerçeğini göz ardı etmemek gerek. Sektör ve büyüklük fark etmeksizin her şirketin bu farkındalığa sahip olması ve kendi ekipleriyle gerekli etkiyi oluşturamadığı takdirde dışarıdan hizmet almasında fayda var.
G
M
T
Y
Dili algılaAfrika DiliAlmancaArapçaArnavutçaAzericeBaskçaBelarusçaBengalceBoşnakçaBulgarcaBurmacaCava DiliCebuanoÇekçeChichevaÇince BasitÇince EskiDancaEndonezya DiliErmeniceEsperantocaEstonyacaFarsçaFelemenkçeFilipinceFinceFransızcaFrizon DiliGalceGaliçyacaGücerat DiliGürcüceHabeşçeHaiti Creole DiliHausa DiliHavai DiliHintçeHırvatçaHmong DiliHosaİbraniceİgbo DiliİngilizceİrlandacaİspanyolcaİsveçceİtalyancaİzlandacaJaponcaKamboçyacaKannadaKatalancaKazakçaKırgızcaKoreceKorsika DiliKürtçeKuzey İskoç DiliLaocaLatinceLehçeLetoncaLitvanyacaLüksemburgcaMacarcaMadagaskar DiliMakedoncaMalayalamMalezya DiliMalta DiliMaori DiliMarathiMoğolcaNepalceNorveççeÖzbekçePencap DiliPeştucaPortekizceRumenceRusçaSamoacaSesotho DiliSeylancaShonaSintSırpçaSlovakçaSlovenceSomaliceSundanizceSvahili DiliTacikceTamilTay diliTelugu DiliTürkçeUkraynacaUrducaVietnamcaYidceYorubaYunancaZulu
TürkçeİngilizceAlmanca-------- [ Tüm ] --------Afrika DiliAlmancaArapçaArnavutçaAzericeBaskçaBelarusçaBengalceBoşnakçaBulgarcaBurmacaCava DiliCebuanoÇekçeChichevaÇince BasitÇince EskiDancaEndonezya DiliErmeniceEsperantocaEstonyacaFarsçaFelemenkçeFilipinceFinceFransızcaFrizon DiliGalceGaliçyacaGücerat DiliGürcüceHabeşçeHaiti Creole DiliHausa DiliHavai DiliHintçeHırvatçaHmong DiliHosaİbraniceİgbo DiliİngilizceİrlandacaİspanyolcaİsveçceİtalyancaİzlandacaJaponcaKamboçyacaKannadaKatalancaKazakçaKırgızcaKoreceKorsika DiliKürtçeKuzey İskoç DiliLaocaLatinceLehçeLetoncaLitvanyacaLüksemburgcaMacarcaMadagaskar DiliMakedoncaMalayalamMalezya DiliMalta DiliMaori DiliMarathiMoğolcaNepalceNorveççeÖzbekçePencap DiliPeştucaPortekizceRumenceRusçaSamoacaSesotho DiliSeylancaShonaSintSırpçaSlovakçaSlovenceSomaliceSundanizceSvahili DiliTacikceTamilTay diliTelugu DiliTürkçeUkraynacaUrducaVietnamcaYidceYorubaYunancaZulu
Konuşma fonksiyonu 200 karakter ile sınırlıdır
Seçenekler : Geçmiş : Geribildirim : DonateKapat