Yönetim Danışmanlığı
Aile Şirketleri ve Kurumsallaşma Danışmanlığı
Risk Yönetimi Danışmanlığı
Kriz Yönetimi Danışmanlığı
Fizibilite ve İş Planı Hazırlama Danışmanlığı
Yönetim Sistemleri Danışmanlığı
Üretim Danışmanlığı
İnsan Kaynakları Danışmanlığı
Satış ve Pazarlama Danışmanlığı
Finansal Yönetim Danışmanlığı
Satın Alma Danışmanlığı
Ar-Ge Danışmanlığı
Dijital Dönüşüm Danışmanlığı
Marka, Patent ve Destek Danışmanlığı
Sürdürülebilirlik Danışmanlığı
Koçluk
Yasal Uyum Danışmanlığı
Proje Yönetimi Danışmanlığı
Şirket Satın Alma / Birleşme Danışmanlığı
İletişim Danışmanlığı
ISO 9001 Kalite Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 14001 Çevre Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 27001 Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 22000 Gıda Güvenliği Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 22301 İş Sürekliliği Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 45001 İş Güvenliği İşçi Sağlığı Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 50001 Enerji Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 20000 Bilgi Teknolojileri Hizmet Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 13485 Tıbbi Cihazlar Yönetim Sistemi Danışmanlığı
AS 9100 Havacılık Kalite Yönetim Sistemi Danışmanlığı
Robotik ve Mekatronik Sistem Danışmanlığı
Anahtar Teslim Fabrika Kurulumu ve Makine Yerleşimi Danışmanlığı
Eğitim ve Gelişim Danışmanlığı
Seçme Yerleştirme Danışmanlığı
Bordrolama Danışmanlığı
Yetenek Yönetimi Danışmanlığı
E-Ticaret / Dijital Pazarlama Danışmanlığı
İş Geliştirme Danışmanlığı
İthalat / İhracat Danışmanlığı
Uluslararası Pazarlama ve Satış Danışmanlığı
Gümrükleme ve Uluslararası Vergileme Danışmanlığı
Para ve Sermaye Piyasaları Danışmanlığı
Portföy Yönetimi ve Yatırım Analizi Danışmanlığı
Tedarik Zinciri Danışmanlığı
Yenilikçi Ürün Geliştirme ve Ticarileştirme Danışmanlığı
Ar-Ge Merkezi Danışmanlığı
Siber Güvenlik Danışmanlığı
Büyük Veri Danışmanlığı
Bulut Bilişim Danışmanlığı
Turquality Danışmanlığı
Hibe ve Fon Desteği Danışmanlığı
Yenilenebilir Enerji Danışmanlığı
Yaşam Koçluğu
Ebeveyn Koçluğu
Aile Koçluğu
İlişki Koçluğu
Sporcu Koçluğu
Satış Koçluğu
Kişisel Verilerin Yönetimi Danışmanlığı
ISO 17021-1 Yönetim Sistemleri Akreditasyon Danışmanlığı
IATF 16949 Otomotiv Kalite Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ERP Danışmanlığı
ISO 10002 Müşteri Şikayetleri Yönetim Sistemi Danışmanlığı
Yetkilendirilmiş Yükümlü Statüsü (YYS) Danışmanlığı
FSC-CoC - Orman Yönetim Sistemi Gözetim Zinciri Danışmanlığı
FSC - FM - Orman Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 14064 Sera Gazı Doğrulama Danışmanlığı
ISO 22716 GMP Kozmetik Danışmanlığı
Çevresel Sürdürülebilirlik Danışmanlığı (Yeşil Mutabakat)
Rekabet Hukuku Uyum Danışmanlığı
Çalışma İlişkileri Uyum Danışmanlığı
Etik Uyum Danışmanlığı
İş Ortakları ve Uyum Danışmanlığı
Kurumsal Yönetim İlkeleri Uyum Danışmanlığı
Ticari Sırların Korunması ve Gizlilik Danışmanlığı
Tisax Otomotiv Bilgi Güvenliği Yönetim Sistemi Danışmanlığı
CobIT Danışmanlığı
ISO 27701 Kişisel Verilerin Korunması Yönetim Sistemi Danışmanlığı
Kariyer Koçluğu
Öğrenci Koçluğu
Mentörlük
SA 8000 Sosyal Sorumluluk Yönetim Sistemi Danışmanlığı
Sedex Tedarikçi Etik Veri Yönetim Sistemi Danışmanlığı
URSA Sorumlu Kaynak Kullanım Sistemi Danışmanlığı
Operasyonel Mükemmellik Danışmanlığı
TPS - Toyota Production System Danışmanlığı
Mentörlük
BRCGS Danışmanlığı
IFS Danışmanlığı
FSSC 22000 Danışmanlığı
Nesnelerin İnterneti Danışmanlığı
Yapay Zeka Danışmanlığı
Sıfır Atık Yönetimi Danışmanlığı
Otomotivde Kalite Kontrol Danışmanlığı
Şirket Değerleme Danışmanlığı
Borç ve Finansman Danışmanlığı
ISO 17025 Test ve Kalib Laboratuvar Gerekleri Danışmanlığı
İnovasyon Yönetimi Danışmanlığı
Süreç Yönetimi Danışmanlığı
Stratejik Planlama Danışmanlığı
Yalın Yönetim Danışmanlığı
Yalın Üretim Danışmanlığı
Çevik (Agile) Yönetim Danışmanlığı
ISO 17020 Muayene Kuruluşları Kalite Yönetim Sistemi Danışmanlığı
Tıbbi Cihaz Teknik Dosya Hazırlama Danışmanlığı
Teknik Danışmanlık
Proses Kontrol Danışmanlığı
Test/Analiz Danışmanlığı
Kalite Kontrol Danışmanlığı
Validasyon/Kalifikasyon Danışmanlığı
Temizoda Kurulum Danışmanlığı
Sterilizasyon Süreç Danışmanlığı
Kültür ve Değişim Yönetimi Danışmanlığı
Performans ve Ödüllendirme Danışmanlığı
Stratejik İK Yapılanması Danışmanlığı
Organizasyonel Gelişim Danışmanlığı
Hedeflerle Yönetim Danışmanlığı
Yönetici Koçluğu
Takım Koçluğu
Müşteri İlişkileri ve Yönetimi Danışmanlığı
CRM ve CXM Danışmanlığı
Müşteri Hizmetleri ve Çağrı Merkezi Yönetimi Danışmanlığı
Müşteri Deneyimi Yönetimi Danışmanlığı
TPM - Toplam Üretken Bakım Danışmanlığı
ISO 22483 Turizm Kalite Yönetim Sistemi Danışmanlığı
ISO 17024 Personel Belgelendirme Yönetim Sistemi Danışmanlığı
Kimyasal Mevzuat Uyum Danışmanlığı
Yeşil Bina (Leed Sertifikası) Danışmanlığı
Sosyal Medya Yönetimi Danışmanlığı
Genel Teşvik Danışmanlığı
Adil Ticaret (Fair Trade) Danışmanlığı
ISO 15504 SPICE (Yazılım Geliştirme Yaşam Döngüsü) Danışmanlığı
ISO 15408 Bilgi Teknolojisi Güvenliği için Değerlendirme Kriterleri Danışmanlığı
Cumhurbaşkanlığı DDO Bilgi ve İletişim Güvenliği Rehberi Uyum Danışmanlığı
ISO 41001 Tesis Yönetim Sistemi Danışmanlığı
Bütçe ve Raporlama Danışmanlığı
Şirket Kuruluş Danışmanlığı
Mali Danışmanlık
PCI DSS Danışmanlığı
Enerji Yönetimi Danışmanlığı
Organik ve Geri Dönüştürülmüş Ürün Belgelendirme Danışmanlığı
Sürdürülebilir Marka Danışmanlığı
Kurumsal Sosyal Sorumluluk Proje Danısmanlıgı
Karbon-Su Ayak İzi Danışmanlıgı
Ar-Ge ve Tasarım Destekleri Danışmanlığı
Yatırım Teşvikleri Danışmanlığı
İhracat Destekleri Danışmanlığı

background

Kurumsal İtibar Yönetimi



22.07.2022

Kurumsal İtibar Yönetimi

Kurumsal İtibar Yönetimi

Kurumsal İtibar Yönetimi

Kurumsal itibar, bir şirketin ya da markanın, paydaşları üzerinde bıraktığı etkinin ve oluşturduğu algının toplamını ifade ediyor. Müşterileri bir şirketin ürünlerine yoğun ilgi gösteriyor, tedarikçiler bu şirkete ürün ya da hizmet sunmak istiyor, bankalar kolaylıkla finansman sağlıyor, yatırımcılar sürekli bu şirkete yatırım yapıyor, çalışanların iş yapma motivasyonu  ve şirkete aidiyeti güçlü ise bu şirketin kurumsal itibarı yüksektir diyebiliriz. Kısa ve uzun vadede değişebilen ve yönetilebilen bir parametre olan kurumsal itibar, şirketlerin etkileşimde bulunduğu tüm kişi ve kuruluşların o şirket hakkında bildiği ve düşündüğü şeylerin tamamını içermektedir.

Bir şirketin kurumsal itibarını ortaya çıkaran çok sayıda etki alanı mevcuttur. Kurumsal itibarını doğru ve sürdürülebilir şekilde yönetmek ve her daim yüksek tutmak isteyen şirketler için şu konuların çok kritik olduğunu söyleyebiliriz:

·        Etik değerlere ve standartlara uyum

·        Çalışanlara adil ve şeffaf bir çalışma ortamı sunmak

·        Yüksek müşteri memnuniyetini önceleyen ve bunu sürekli takip ve analiz eden bir müşteri odaklılık politikası

·        Kurumsal sosyal sorumluluk bağlamında sosyal açıdan sorumlu iş uygulamalarına katılım düzeyi

·        Sektörel liderlik; bilim ve teknolojide, inovasyonda, kurumsal sürdürülebilirlikte, çevre yönetiminde, sosyal uygunlukla ilgili konularda vs sektöre öncülük etmek

·        Her konuda hesap verebilir olmak

·        Müşterilere her zaman kaliteli, çevreci, sorumlu ve uygun maliyetli ürün ve hizmetler sunmak; bunun için sürekli ar - ge çalışmaları yapmak

·        Dijital platformlarda iyi bir marka yönetimi ile paydaşların nabzını tutmak

Güçlü bir kurumsal itibar her şeyden önce markaya olan güveni artırır. Faaliyet gösterilen sektörlerde ve boy gösterilen platformlarda ve etkinliklerdeki varlığı güçlendirir. Yeni, yeşil ve sorumlu yatırımların çekilmesini sağlar ve bu da beraberinde yüksek bir finansal performas getirir. Olası kriz dönemlerinde (ekonomik krizler ya da içinde bulunduğumuz pandemi süreçleri vs) markanın zarar görmesini ve ekonomik istikrarın sekteye uğramasını önler; ya da en azından bu gibi durumlarda şirketin ayakta kalmasını sağlar. Ve unutmamak gerekir ki böylesine yüksek itibarlı bir kurumla tüm kamu ve özel sektör oyuncuları iş yapmak, ortaklık kurmak ister.

“Büyük güç, büyük sorumluluk ister.” ilkesinden hareketle, her şirketin sahip olduğu itibarı artırmak kadar elde ettiği kurumsal itibarı da doğru bir şekilde yönetmesi gerekir. Aksi takdirde bir kurumun itibarını kaybetmesi basit bir twite, bir karalama kampanyasına ya da bir açıklamaya, verilen bir demece bakar. Kurumsal itibarın ve bu yönetimi doğru bir şekilde yapmak için gerçekleştirilen eylemlerin veya alınan önlemlerin çoğu zaman şirketin cirosundan, istihdam ettiği personel sayısından, piyasaya sunduğu ürün ve hizmetlerden vs çok daha önemli olduğunu belirtmekte fayda var. Peki bu yönetim nasıl yapılmalı?

Kurumsal itibar yönetimi, bir şirketin üretim, insan kaynakları, satış, tedarik zinciri, müşteri ilişkileri, ar - ge vb gibi süreçleri gibi sistematik bir yapıda olmalıdır. Şirketlerde bu yapıyı yöneten, farklı disiplinlerden ve her biri kendi alanında uzman kişilerden oluşan bir ekip olmalıdır. Şirketin kurumsal itibarına yön veren bu ekibin içerik pazarlama, sosyal medya yönetimi, istatistik, halkla ilişkiler vb gibi konularda uzmanlığı bulunmalıdır. Yönetim sürecinde, kurum ve markayla ilgili çok geniş ve derin araştırmalar yapılmalıdır. Şirketin adının geçtiği her yazı, haber, yorum vb gibi unsurlara dikkat edilmelidir. Kurumsal itibara yönelik tüm tehditler tespit edilmeli ve her biri için özel aksiyonlar alınmalıdır. Bu süreçte rakip analizi de çok önemlidir. Rakiplerin gerçekleştirdiği her bir çalışma ayrı ayrı analiz edilmelidir.

Giderek dijitalleşen dünyada kurumsal itibarın büyük oranda dijital mecralar aracılığıyla yönetildiği gerçeğini göz ardı etmemek gerek. Sektör ve büyüklük fark etmeksizin her şirketin bu farkındalığa sahip olması ve kendi ekipleriyle gerekli etkiyi oluşturamadığı takdirde dışarıdan hizmet almasında fayda var.

G

M

T

Y

Dili algılaAfrika DiliAlmancaArapçaArnavutçaAzericeBaskçaBelarusçaBengalceBoşnakçaBulgarcaBurmacaCava DiliCebuanoÇekçeChichevaÇince BasitÇince EskiDancaEndonezya DiliErmeniceEsperantocaEstonyacaFarsçaFelemenkçeFilipinceFinceFransızcaFrizon DiliGalceGaliçyacaGücerat DiliGürcüceHabeşçeHaiti Creole DiliHausa DiliHavai DiliHintçeHırvatçaHmong DiliHosaİbraniceİgbo DiliİngilizceİrlandacaİspanyolcaİsveçceİtalyancaİzlandacaJaponcaKamboçyacaKannadaKatalancaKazakçaKırgızcaKoreceKorsika DiliKürtçeKuzey İskoç DiliLaocaLatinceLehçeLetoncaLitvanyacaLüksemburgcaMacarcaMadagaskar DiliMakedoncaMalayalamMalezya DiliMalta DiliMaori DiliMarathiMoğolcaNepalceNorveççeÖzbekçePencap DiliPeştucaPortekizceRumenceRusçaSamoacaSesotho DiliSeylancaShonaSintSırpçaSlovakçaSlovenceSomaliceSundanizceSvahili DiliTacikceTamilTay diliTelugu DiliTürkçeUkraynacaUrducaVietnamcaYidceYorubaYunancaZulu

TürkçeİngilizceAlmanca-------- [ Tüm ] --------Afrika DiliAlmancaArapçaArnavutçaAzericeBaskçaBelarusçaBengalceBoşnakçaBulgarcaBurmacaCava DiliCebuanoÇekçeChichevaÇince BasitÇince EskiDancaEndonezya DiliErmeniceEsperantocaEstonyacaFarsçaFelemenkçeFilipinceFinceFransızcaFrizon DiliGalceGaliçyacaGücerat DiliGürcüceHabeşçeHaiti Creole DiliHausa DiliHavai DiliHintçeHırvatçaHmong DiliHosaİbraniceİgbo DiliİngilizceİrlandacaİspanyolcaİsveçceİtalyancaİzlandacaJaponcaKamboçyacaKannadaKatalancaKazakçaKırgızcaKoreceKorsika DiliKürtçeKuzey İskoç DiliLaocaLatinceLehçeLetoncaLitvanyacaLüksemburgcaMacarcaMadagaskar DiliMakedoncaMalayalamMalezya DiliMalta DiliMaori DiliMarathiMoğolcaNepalceNorveççeÖzbekçePencap DiliPeştucaPortekizceRumenceRusçaSamoacaSesotho DiliSeylancaShonaSintSırpçaSlovakçaSlovenceSomaliceSundanizceSvahili DiliTacikceTamilTay diliTelugu DiliTürkçeUkraynacaUrducaVietnamcaYidceYorubaYunancaZulu

Konuşma fonksiyonu 200 karakter ile sınırlıdır

Seçenekler : Geçmiş : Geribildirim : DonateKapat

Diğer Blog Yazıları